Saatiin kaunis aloitus. Aamusta oli ollut tosi kylmä, kertoi mies.Viiden paikkeilla oli ollut neljä astetta lämmintä! Mies lähti töihin pitkät kalsarit jalassa ja hanskat kourassa! Ja linja-auto oli ollut kylmä!

Minä taas nukuin yli 10 ja lämpö oli noussut jo 14 asteeseen. Olen nukkunut joka aaamu liian pitkään ja se vähän harmittaa. Tuntuu, että päivä menee hukkaan. Tosin valvoin eilenillalla ja luin Stephen Boothin kirjan "Neitseiden tanssi" loppuun. MIelenkiintoinen jännäri, toinen Boothin kirja jonka luen. En tiedä onko hänellä muita kun tämä ja "Musta Koira". Pitkästä aikaa on lukeminenkin maittanut. Välillä en saanut mitään muuta luettua kun naistenlehtiä. Olin jo vähän huolissani lukemattomuudestani, koska olen aina ollut todella kova lukija ja kirjastossa tuli käytyä lähes viikottain. Jostain syystä masennus varmaankin vei halun lukemiseen.

Saan paljosta kiittää tätä miesystävääni. Hänet tavattuani mielialani parani ja masennuskin hävisi. Saan joitain masennuspuuskia aina silloin tällöin, mutta ne taitavat liittyä hormonitoimintaan. Miesystävän myötä olen jaksanut enemmän ja mielenkiintoni on herännyt moniin asioihin jotka jo olin unohtanut. Toivon, että minusta on hyötyä ja apua hänen elämässään.

Laihdutus on sujunut hyvin. Tai ainakin kohtalaisesti. Sorrun kyllä lähes joka ilta johonkin mässyyn. Iltasyöminen on miun ongelmani. Tai paha ja totuttu tapa. Eilen kuittasin iltamässyn vadelmilla ja danone jugurtilla. Sitten sorruin voileipään ja kuuteen Fazerin sekalaiseen. Onneksi en enempään. Olen yrittänyt pitää sen kuusi kappaletta rajana namissa. Taisin sentään pitäytyä pistemäärissä kun aamusta vaaka näytti n.64kg. Tämä on tosin se "huono" vaaka, joka ei näytä kun puolenkilon tarkkuudella ja näyttää aina vähän vähemmän kun digivaaka.

Näillä näkymillä painonpudotusta on kyllä tapahtunut ja siitä juhannusviikosta kun aloitin tämän Painonvartijoiden kirjekurssin niin painoa olisi pudonnut 4-5kiloa. Hyvä minä!!! Liikunta on ollut vähän huonoa tämän kipeän jalan takia, mutta koetan joka päivä pienen lenkin tehdä. Tänään taitaa jäädä väliin.Niksautin selkäni suihkuallasta pestessäni ja selkä on niin pirun kipeä. En pääse kunnolla kumaraan ja välillä tämä istuminenkin on vaikeaa. Täytyy ruveta tekemään kunnon selkälihasliikkeitä.

Olen nyt tehnyt vatsalihasliikkeitä muutamina päivinä ja tavallisen venytys jumppani siihen lisäksi. Kummasti se jumppa aina tahtoo jäädä tekemättä vaikka on kyse vain muutamasta kymmenestä minuutista. Nyt täytyy vähän vetreytellä tätä remppaavaa selkää. Minulla on treffit mieskaverin kanssa iltapäivästä ja olisi kurjaa jos selkä särkee koko ajan.