Minä istun kotona enkä meinaa tänään ulos mennä. Kävin jo kerran, aamulla hakemassa postilaatikosta lehden. Se riittää tälle päivää. Syynä on jälleen laiskuus. Ja kipeä jalka, jonkin verran. Jalkavaiva (oikeastaan lonkan vaiva) alkaa pikkuhiljaa kuntoutua ja toivon pääseväni vielä lähipäivinä kävelylenkille ilman tuota ärsyttävää kipua.

Painoa koetan pitää kurissa ja hiukan säännöstellä syömisiäni, jotta tuo lonkka ei pahemmaksi mene. Kolme kortisonipiikkiä olen vaivaan saanut ja nyt tämä viimeinen näyttää tehoavan. Kaipa tuo liikuntakin sitten muuttuu paremmaksi ja säännöllisemmäksi kun kipu alkaa hellittää. Liika paino ei ainakaan hyvää tee.

Painoa on tarkkailtava todella jatkuvasti. Tosin syön kyllä ihan hyvin ja aika terveellisestikin. Ei tässä tarkkailussa kai mitään ongelmia ole. Suklaa ja makeat namit on ollut pakko jättää väliin. Ja sipseihin sorrun onnekseni harvoin. Saunaoluistakin olen luopunut, kun en enää viitsinyt kantaa edes takaisin pulloja kauppaan ja kotiin.

Remonttia olen vain päässyt suunnittelemaan ja miettimään, mutta miettimällähän se ei edisty. Tulee onneksi mietittyä tarkkaan mitä haluaa tehdä. Ja minulla halu ja tarve ovat erilaiset. Tarve remontteihin on kova, mutta rahanpuute estää suurimmat remontit joksikin aikaa. Siksipä remonttini ovat kaksiosaisia: pienet, vähällä rahalla tehtävät remontit ja muutokset, sekä suurta summaa vaativat säästöprojekti-remontit.

Pieniin hommiin kuuluu kodinhoitohuoneen maalaus ja siistiminen sekä alakerran oven raapiminen ja kunnostaminen. Suuriin kuuluu vinttien eristäminen ja kuistin saattaminen  lämpimäksi ja siitä sitten saada se eteiseksi että siellä tarkenee säilyttää vaatteita. Nykyinen eteinen on varsinainen loukko ja vessa niin pieni siinä sivussa ettei lihava mies mahdu siellä kunnolla kääntymään. Kuisti-eteis remontin jälkeen olisi tarkoitus laajentaa alakerran vessaa. Saada sinne ehkäpä suihkutila. Sitä en ole vielä kunnolla miettinyt.

Kultani käväisi eilen illalla aivan yllättäin pikavisiitillä. Olin aivan yllättynyt moisesta vierailusta. Ihana yllätys! Ja varsinkin kun se vähäinen aika, joka meille järjestyi oli niin miellyttävä ja mukava. saatiin jutella ihan rauhassa kasvokkain. Jutellaan kyllä muutenkin paljon, mutta puhelimitse. Ja ihanaa oli, että Miesystävä kertoi nauttivansa minun seurastani ja näistä jutteluhetkistä, ei vain pelkkää seksiä siis. Ilahduin kovin myös sellaisesta lauseesta jossa hän sanoi rakastavansa minua. Se höppänä, mies. Rakastan itsekin äijää ihan hulluna. Toivottavasti ennätetään näkemään viikolla.

Taidampa taas mennä kartoittamaan tulevan vessan paikkaa ja miettimään unelmiani tässä talossa.