Sain eilen kurkkukivun ja flunssaisen olon, joten pidin pari sairaslomapäivää. Jo pari päivää aikaisemmin olo oli jotenkin nuhjakas. Kurkkukipu tuo minulle aina oksettavan olon ja olin oksentaa useaan otteeseen. Nyt onneksi alkaa vähän helpottaa, joten viruksen aiheuttama tauti sitten oli kyseessä. Onneksi ei tarvinnut hakea antibioottia.

Menen mielelläni töihin. Se pitää minut kutakuinkin järjissäni. Kaikesta työssäni en pidä, mutta vaihtelemme hiukan vuoroja ja se mukavampi vuorokin tulee joka toinen viikko. Työssäni on liikaa kiireitä ja sitähän tuntuu jokaisella olevan. Stressaan kiireestä ja rasitun siitä välillä todella paljon. Viimeksi olin kolme kuukautta sairaslomalla. Verenpaine heitti ja mitraaliläppä väpätteli, olo oli tosi masentunut. Oli vaikea nousta aamuisin ylös.

Masennukseen sain lääkkeet ja ne näyttävät tehoavan. Vaikuttavat parantavasti yöuniini, mutta eivät tarpeeksi. Luultavasti annostusta pitää hiukan lisätä. Oloni on ollut aika tasainen. Harmittaa vain painon nousu joka johtuu lääkkeistä. Tahtoo nestettä kertyä elimistöön hiukan liikaa ja paino on noussut kolmisen kiloa. Pistin ensin kovasti hanttiin näitä lääkkeitä juuri sen painon nousun vuoksi, mutta paremmat yöunet ja mieli sitten veivät voiton.

Koko ajan joudun käymään kovaa taistelua tätä painon nousua vastaan. pelkkä vilkaisukin pullaan saa heti puolikiloa lisää! Tosiasiassa minä sorrun kovin helpolla pullaan ja varsinkin suklaaseen. Suklaa on minun pahin viholliseni ja suurin herkkuni! Olen koettanut pitää namipäivää, ostaa pienemmän suklaalevyn, jopa patukan, mutta kun tulee se sulklaan himo niin siitä on oksat pois. Menen kauppaan ja ostan fasun suklaalevyn ja syön sen illalla kerralla pois. Eikä tee heikkoakaan!

Nyt olen ollut muutamia päiviä ilman suklaata, koska kurkkukipuisena en ole lähtenyt kauppaan ja sitä ennen ostin nougat suklaapatukan varastoon ja sain sillä tyydytettyä namin himoni. Vähän olen itselleni uskotellut että ihottumanikin saattaisi johtua suklaasta ja varsinkin pähkinäsuklaasta. Se vähän hillitsee minua.

Olen kyllä suht tyytyväinen kroppaani, mutta pienikin painon nousu näkyy lyhyessä (156cm)ihmisessä heti. Toinen asia mikä on alkanut vaikuttaa tähän painontarkkailuun on sitten terveys. Kun siinä jo on pikkuisen ongelmia niin en enää halua lisää sairauksia jotka johtuvat liikapainosta. Kymmenen kiloa pitäisi saada pois! Tämä lääkkeen aiheuttama painonnousu teki aikalailla takapakkia. Ruokahalu nousi huimasti ja hetkeksi unohdin sen painontarkkailun ja tässä sitä nyt ollaan, reilut kolme kiloa pulskempana. Tosin osa siitä on sitä nestettä mutta sekin näkyy pinnalle.

Nyt ei kyllä ruokakaan oikein maistu ja siksipä syön kevyesti kaurapuuroa ja jälkkäriksi marjoja vaniljajugurtin kanssa ja muutaman juustonäkkärin.Marjat ja jugurtti on aika hyvä yhdistelmä.