Jalka on kyllä nyt paremmassa kunnossa. Voin välillä astua sen päällekin eli pääsin kapuamaan yläkertaan. Alaspääsyn kanssa voi olla sitten vaikeampaa. Eilen illalla jouduin syömää normaalia suuremman särkylääkemäärän. Jalka oli niin kipeä, mutta sain sitten nukuttua tosi hyvin ja kaipa se lääkemäärä vielä jonkinverran tehoaa kun näin istuessakaan ei pahemmin särje.

Siivosin nukkekotini. Minulla, 50 vuotiaalla mummolla on ihan oikea oma nukkekoti. Se on jo monta vuotta vanha ja niitä on ollut kaikenlaisia. Muista olen luopunut, mutta tämä on jäänyt pienen mökin lisäksi. Rupesin suunnittelemaan itselleni nukkekotia joskus 20v sitten. Alussa se oli suuri mahonkinen 30-luvun vaatekaappi, mutta sitten mieheni halusi sen astiakaapiksi ja nukkekoti tehtiin kirjahyllyistä. Tämä nykyinen on itsetehty noin 10v sitten ja uskon sen tähän yhteen isoon jäävänkin. Kasvihuone minulla on jo valmiina, mutta kalusteet puuttuvat. Ja pieni mökki, jossa lapset saavat sisustella ihan rauhassa.

Tavaroita nukketaloon on kerätty vuosia, tuotu ulkomailta ja kaikenmaailman kirppareilta. Lapset tuovat minulle milloin mitäkin, joten tästä tuli vähän koko perheen harrastus jossain vaiheessa. Nyt on nukketalo seissyt paikoillaan ja rauhassa joulusta saakka. Tyttärenpoika sillä leikki ja pisti sen hyrskyn myrskyn. tänään sai vähän sitä järjestettyä aikani kuluksi. Nyt alkaa tuntua taas siltä että pitää ottaa kutimet esille.

Miesystävä ilahdutti aamusta soittamalla! Oli tullut kotiin ja aloittanut työt. Olin aika yllättynyt kun hän näin pian soitti minulle. Oli niin ihanaa kuulla hänen ääntään! Tulin niin iloiselle ja hyvälle päälle. Ja nyt alkaa näköjään aurinkokin paistamaan! Taitaa tulla ihana päivä.