ja aloitin toista etukappaletta. Ulkona vain oli niin kuuma että oli pakko jo tulla sisälle ja käydä suihkussa.Sain kerättyä Muumi lautasen kukkuroilleen mansikoita ja tuli jo syötyäkin ne. Raikas iltapala.Paino on vähän noussut, mutta toivon sen johtuvan nesteestä ja hormonitoiminnasta. On taas se aika kuusta ja olen tosi väsynyt. Pari ekaa päivää on selkäkin niin kipeä että hyvä kun pääsee kyykkyyn ja kumartumaan. Sitten se taas helpottaa. Nykyisin on ruvennut menkkojen aikana vähän masentamaan. Mistä lie johtuu. Tuntuu tiukalta lähteä silloin jopa töihin ja voisin nukkua vuorokauden ympäriinsä.

Tämmöistä tämä naisen elämä on.

Olen varannut uuden käsityön heti tämän nutun ja housujen jälkeen. Aloitan taas joka vuotisen villasukka ruljanssin. Teen ensin tälle uudelle vaaville pitsisukat ja sitten muille lapsenlapsille. Miesystävälle olen jo varannut kirkkaanpunaista sukkalankaa ja mieltäni kutkuttaa aloittaa niistä. Se ikäänkuin tuo hänet lähemmäs minua. Tämän viikon tapaaminen piti perua miesystävän kuumeen ja salmonellan vuoksi. Raukkaparka on ollut aika kipeänä, mutta en halua tartuntaa. Ei ole aikaa olla nyt pois töistä.

Huomenna on lyhennetty työpäivä ja oikein odotan kotiin tuloa ja sen nutun kimppuun käymistä. Pitkästä aikaa kutominen näin maittaa. Tykkään kyllä kaikenlaisista käsitöistä, mutta kutominen on aika raskasta. Kyllä näitä pieniä vaatekappaleita vielä mielellään kutoo, mutta siinävaiheessa kun on kymmenkunta sukkaparia kutonut niin alkaa jo maistua hiukan puulta. Minulle on tullut tavaksi kutoa kaikille lähisukulaisille sukat tai lapaset joululahjaksi ja taidan sitä perinnettä yhä jatkaa. itselleni haluaisin kutoa puuvillasukat, mutta minulla ei ole niihin minkäänlaista ohjetta eikä tietoa edes langasta. Täytyy kai käydä jossain lankamyymälässä kyselemässä ohjeita.

Tässäpä tämä vuodatus tälle illalle. Nyt vähän lueskelen ja painun sitten pehkuihin. Näin viimeyönä unta käsitöistä!!!