ja on ollut tylsä ja masentava päivä. Aamulla olin nukkua pommiin, vaikka mikä kiire minulla mihinkään on, koska eilen alkoi kesäloma. Mielialani on sellainen ettei jaksa oikein lomastakaan välittää. Masentaa tämä synkkä ilma ja yksinäinen olo.

Väkisin pistin päivällä päälleni ja lähdin pihahommiin. Sain sentään kitkettyä useamman marjapensaan alustan ja nyt ne on kivan näköisiä. Omenapuuhun vein roikkumaan itsetekemiäni lasiperhosia. Ajattelin, että auringonpaisteessa ne on mukavan näköisiä siellä killumassa. Aurinkoa ei vain näy...

Luin eilen ohimennen yhden keski-ikäisen miehen blogia. Se jäi kummittelemaan minun päähäni ja niinpä tänään luin kaikki  muistiinpanot. En tiedä yhtäkään miestä, joka kirjoittelisi päiväkirjoja. Tämä oli minusta mielenkiintoinen  blogi. Siinä mielessä, että pääsee kurkkaamaan jonkun keski-ikäisen miehen ajatuksiin. Saman suuntaisia ajatuksia kun minulla itsellänikin on. Ja harrastuksena on lasi. Tosin toisella tavoin kun minulla.

Minä sulatan lasia. Teen kuvion lasinsulatuspaperille erillaisista lasinpalasista ja uunin lämmössä ne sitten kuroutuvat kiinni toisiinsa ja jähmettyessään saavat muodon. Poltto tapahtuu n.800 asteessa ja aina ei työt onnistu. joku lasinpala vain ei suostu tarttumaan millään toisiin kiinni tai sulaa liian paljon. Ja siinä on sitten monen tunnin työ. Onneksi tykkään tehdä näitä töitä. Tosin viimekerrasta on todella aikaa. Tämä viidenkympin kriisi vei halun harrastuksiinkin.

Ennen harrastin paljon. Arkartelin, maalasin posliinia ja kuivapastellitöitä, tein paperimassasta  kaikenlaista pientä kivaa ja välillä vähän isompaakin. Luin kirjoja ja touhusin puutarhassa. Aikani kului kun siivillä. Nyt kun aikaa nimenomaan on, en osaa aloittaa mitään. Istun vain tämän typerän tietokoneen äärellä odottelemassa sähköposteja ja selailemassa typeriä sivuja millon missäkin. Onneksi sentään löysin tämän valitus kanavan. Tämä tuntuu sopivan minulle mainiosti. Kommunikointi jää vähiin.

Pitäisi saada itsestään irti senverran että lähtisin lenkille. Ilma on vain niin sateisen näköinen etten tiedä viitsinkö pistää nokkaani ulos. Jos ajelisi kuntopyörällä muutamat kalorit pois ja istuisi loppuillan tekemässä ristipistoja...